SMC har en varselväst för 120kr i webshopen för den som är medlem...
Går också att få med egen ryggtext för 199kr.![]()
Har själv under hela sommaren använt mig hos Granngården (fd Odal) inhandlad sådan väst för 99:- och håller bra ihop, har dock börjat flänsa sig något i kantsömmen, men är lätt fixat och denna är av modell kardborre och har funkar fintfint för mig utan mera flader ens i 100 blås.
Kul med detta är att fler och fler börjar använda denna smarta finnes, som jag själv anser vara nära på lika viktig som hjälmen, för dess klart ökade synbarhet bland halvblinda bilförare,,,
De västar som SMC har som instruktörsvästar är gigantiska,
Berör på vilken störrelse man väljar såklart![]()
Dom finns i olika storlekar...
Sen har Trycket tagit fram till Distrikten en ganska läcker Väst i model tight - så den hos SMC Uppsala i veckan på Fjällnoiraträffen _ säkert några som kan posta bilder av västen..
Sen skulle jag nog rekommendera en utan blixtlås fram, det blir ett jäkla fladder och du måste nästan garanterat sy på en knapp eller nåt för att inte dragkedjan ska åka ner av fartvinden.
Ungefär 10 minuter i farter över 80 km/h på en kurs där man ska hålla koll på deltagare både framför och bakom.så nu undrar jag hur fort och länge man måste köra för att den skall åka ner av fartvinden???![]()
Personligen tycker jag att färgglada kläder från början är bättre.
Men det är klart, vill man bara ha svart, svart och åter svart så kan det vara bra. Men då är man ju inte svartklädd längre.![]()
Precis samma skäl som jag har skinnställ i ljusa färger.För mig är inte den svarta färgen ett modediktat utan ett rent praktiskt övervägande.
Det går att hålla skinnställ hyffsat rena enkelt. Torka med en fuktig handduk lite då och då.Jag har väl kört sådär 7000 mil med mina nuvarande kläder, och de hade definitivt vid detta laget sett ut som skam om de inte varit svarta.
Precis samma skäl som jag har skinnställ i ljusa färger.
Det går att hålla skinnställ hyffsat rena enkelt. Torka med en fuktig handduk lite då och då.
Jag är väl inte som andra, jag förknippar gula västar med vägarbeten och att det har hänt något på vägen. Ju fler gula västar jag ser desto mindre reagerar jag på dem. Jag är inte säker på att överdrivet användande av dem är bra.
Som jag ser det har varselväster två huvudsakliga funktioner i det civila:
1. En liknande säkerhetsprodukt som varningstriangeln vid punka på bilen eller liknande där man måste vara ute och röra sig i trafiken.
2. Vid mc-kortegekörning och liknande kan funktionärerna har västar så man känner igen dom.
Varselvästar i all ära...
Håller med om SMC:s uttalande. Dom som vill ha varselväst och se ut som en vägkon får väl gärna ha dom om dom vill. Men lag, Nej tack!
http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=2985
Som jag ser det har varselväster två huvudsakliga funktioner i det civila:
1. En liknande säkerhetsprodukt som varningstriangeln vid punka på bilen eller liknande där man måste vara ute och röra sig i trafiken.
2. Vid mc-kortegekörning och liknande kan funktionärerna har västar så man känner igen dom.