Vad betalar du för din Försäkring

H

honda cbf 500

Guest
Jag betalar 2500 kr hel/hel år på bilsport och mc försäkringar för min honda cbf 500.

Jonas62

New member
3300 helförsäkring/år med SMC-rabatten på Bilsport & MC. If där jag haft min Triumph och min BMW tidigare ville ha 12 000. Bytte bolag bums!!

Molle

New member
2205:- hel/helår,inkl. olycksfallsförsäkr förare +passagerare
Goldwing -05 hos IF

Last edited:

Zopilote

New member
2205:- hel/helår,inkl. olycksfallsförsäkr förare +passagerare
Goldwing -05 hos IF

J--lar, vad billigt! Är du över 80, eller vad beror det på?

Jag betalar ca 2700:- hel/år för MT-01:an, 750:- halv/år för GSX400:an och 430:- halv/år för DR600:an.

Alla hojar hos Bilsport & MC.

Premierna sjönk ordentligt i år när jag fyllde 40 :D

Cyborg

New member
619 spänn i månaden för en trafikförsäkring på en gammal Kawasakihoj :( Dock är detta bara tillfäligt vilket är tur.

Kenneth

New member
Jag betalar
6430 kr helår helförsäkring för en k1200s,
2665 kr helår helförsäkring för en cb 900 Hornet
hos if.

Jari69

New member
Suzuki DL-1000 V-Strom: 2690 kr på suzukis märkesförsäkring via Länsförsäkringar...

Gsx 750 strax under 1700 kr hos bilsport-mc...

Seth

New member
suzukin (gsx400e 83) <1700:-
Hondan (vfr750f -90)< 1700:-
Båda helförsäkrade på B&M classica försäkring

TKH

New member
4600:- hel/helår på en R1:a hos Länsförsäkringar.
1675:- hel/helår på en Dragstar hos B&M.

puttepj

New member
1765:-/år, BMW F650GS -10 (798cc, 71hk), hos IF via deras special för BMW. Folksam ville ha 7600:- och därmed blev de av med samtliga försäkringar vi hade där (hus, bilar etc.).

/putte

Last edited:

puttepj

New member
ouch hårt för dem :)
Hmmm. Det betvivlar jag iofs, men faktum är att jag fick ett ordentligt mycket bättre bemötande från IF. När jag i samtal med Folksam berättade att jag var 53 år, hade haft MC-kort sen 1974, är helt skadefri i trafik, trots åtskilliga år i yrkesmässig trafik m.m., att jag köper en cykel som har en målgrupp som är lågt representerade i skadestatistiken och att cykeln endast kommer att köras av mig.
Det enda svar jag fick: Det är ju en tung MC på 800 cc, då kostar det 7600:- år.
Vände mig till IF och fick ett mycket engagerat svar, som natt och dag mot Folksam då handlade det om magkänsla och förtroende och jag flyttade 2 bilar, släpkärra och villa till IF.

Trots att jag kunde acceptera i runt tal samma kostnader för övriga försäkringar och tom en viss höjning (eftersom jag hade en del att spela med mellan 1765 och 7600) så visade det sig, att man sänkte allt utom villaförsäkringen (med över 3000:-/år + vinsten på BMW:n), men enda anledningen till att jag fick en högre kostnad där, var att jag samtidigt utökade skyddet.

Folksam sover nog gott utan mig som kund, men jag går gärna efter min magkänsla och får jag ett nollställt bemötande när jag vill köpa försäkring, känns det också troligt att jag inte blir nöjd när jag vill nyttja den vid skada.

Sen förstår jag att det ofta handlar om vem man pratar med dvs om man har tur att få rätt tjänsteman eller ej. Och inte minst så är själva premien bara en del av själva försäkringens värde.... Man får ju inte klart för sig hur bra försäkring man har förrän man behöver nyttja den...

/putte