Ska nån byta hoj?

Triumph int

New member
Är det nån som har hitta en bättre hoj under
sommaren och nu funderar på att byta.

Då menar jag inte att byta upp i årsmodell.

sannybo

Member
Har faktiskt precis sålt min VFR 800.
Har varit runt under sommaren och kollat in andra hojar.
Den jag fastnat mest för är en Triumph Sprint.
Jag hade tänkt att köpa en helt ny hoj, men den nya modellen på Sprinten är inte alls lika snygg som den äldre. (2005-2010)
Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Det finns ju ett antal nya 2010 kvar, men inte i närområdet.
Men ifs, att åka ett antal mil och köra hem den på en kärra är ju inte så farligt om man får en hoj man vill ha.
En bättre begagnad är ju inte helt fel heller.
Kan ju även tänka mig en nyare VFR också, dock inte 1200:an.

Vi får se. Jag har ju vintern på mig.

Pisken

New member
Kommer troligen byta ut XT660r mot en custom .... eventuellt en suzuki 1800 (eller en 1500) ... Meanstreak ligger på önskelistan åxå , eller så ramlar jag på en Yamma Roadwarrior till rätt pris , eller om man möjligen hittar en HD (utom sportster då jag tycker dom e skitfula) till vettiga pengar
Vi får se vad vintern har att erbjuda :)

Triumph int

New member
Har faktiskt precis sålt min VFR 800.
Har varit runt under sommaren och kollat in andra hojar.
Den jag fastnat mest för är en Triumph Sprint.
Jag hade tänkt att köpa en helt ny hoj, men den nya modellen på Sprinten är inte alls lika snygg som den äldre. (2005-2010)
Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Det finns ju ett antal nya 2010 kvar, men inte i närområdet.
Men ifs, att åka ett antal mil och köra hem den på en kärra är ju inte så farligt om man får en hoj man vill ha.
En bättre begagnad är ju inte helt fel heller.
Kan ju även tänka mig en nyare VFR också, dock inte 1200:an.

Vi får se. Jag har ju vintern på mig.

Köp min, den har gått 1500mil.

mcmannen

New member
Byta Hoj

Jag har bytt redan. Har kört suzuki freewind i 5 år och varit nöjd med den.
Så provkörde jag en r1100rt tidigare i somras och kom fram till att en sån ska jag ha. Så för en månad sen hittade jag en 1150rt-02 till rätt pris och slog till. Bekvämaste hoj jag någonsin haft. Körde hem den 70 mil, inte ens öm i rumpan.:)

Pathfinder_5555

New member
Lite off topic med tanke på att jag redan bytt i år...men men *s
Har bytt varje år sen jag fick kortet först Africa Twin sen Fjr & i somras till en Mean Streak....alla hojarna e sköna på sitt sätt...men den jag har nu kommer jag nog behålla ett bra tag känns det som...tills Super Tenere kommer ut på begagnatmarknaden kanske....eller om Honda får tummen ur & fixa en skön ersättare till AT...dvs börja om kan man säga *hehe

Chopperbyggarn

New member
Byta hoj? Nej min Shovelhead Bobber/Chopper har jag haft sedan 1983 och är fortfarande min favorit så den blir nog kvar så länge jag lever.:) Min Sportster "Offroad/Äventyrshoj" får även den bli kvar då jag har framtida äventyrsplaner med den.
Min EVO 1340 Trike kanske jag eventuellt skulle kunna tänka mig att byta mot någon Harley 1200/1300 Flathead, 1000/1200 Knucklehead , eller Panhead i mycket gott skick.
Sportster 883:an i Mexico City får bli kvar för framtida resor.:)
Mitt avstannade Trike projekt med JärnSportster motor skulle jag kunna tänka mig att byta mot något gammalt Harley projekt.
Sedan ska min gamla Buick iordningställas för besiktning någon gång i framtiden..

Anders.J

Triumph int

New member
Byta hoj? Nej min Shovelhead Bobber/Chopper har jag haft sedan 1983 och är fortfarande min favorit så den blir nog kvar så länge jag lever.:) Min Sportster "Offroad/Äventyrshoj" får även den bli kvar då jag har framtida äventyrsplaner med den.
Min EVO 1340 Trike kanske jag eventuellt skulle kunna tänka mig att byta mot någon Harley 1200/1300 Flathead, 1000/1200 Knucklehead , eller Panhead i mycket gott skick.
Sportster 883:an i Mexico City får bli kvar för framtida resor.:)
Mitt avstannade Trike projekt med JärnSportster motor skulle jag kunna tänka mig att byta mot något gammalt Harley projekt.
Sedan ska min gamla Buick iordningställas för besiktning någon gång i framtiden..

Anders.J

Du behöver väl inte byta, det är väl bara att yxa fram en ny :D

Chopperbyggarn

New member
Du behöver väl inte byta, det är väl bara att yxa fram en ny :D

Jo det är det jag helst vill!! Gör aldrig ont att ha ett par hojar till i beredskap för en hoj tur!!:D
Även när man yxar till det mesta själv så kostar det lite penningar som tyvärr saknas nu.:(
Röstar för 12 månader högsommar värme så att man hinner köra alla i behagligt väder!:)

Anders.J

Last edited:

Chopperbyggarn

New member
Kommer troligen byta ut XT660r mot en custom .... eventuellt en suzuki 1800 (eller en 1500) ... Meanstreak ligger på önskelistan åxå , eller så ramlar jag på en Yamma Roadwarrior till rätt pris , eller om man möjligen hittar en HD (utom sportster då jag tycker dom e skitfula) till vettiga pengar
Vi får se vad vintern har att erbjuda :)

När det gäller Harley så finns det en del Shovelheads och Evolution 70-80-90 tals modeller på Blocket just nu till mycket vettiga priser (för att vara harley), flera av dom ligger kvar på samma prisnivå som för 10-15 år sedan. Äldre och nyare än dessa begär man mycket för.

Anders.J

HPG

New member
Sugen på att byta till en Ducati Streetfighter men får nog dras med Blackbirden en säsong till...

Kyssen

New member
Började med en Varadero -09 var väl hyffsat nöjd men köpte på mig en Z1000 för att ha som komplement till Varaderon. Var nöjd så långt men fick ett hjärnsläpp när jag var ute och testade BMW K 1300 S -10.... blev helt såld och bytte in bägge maskinerna till förmån för min dröm. Är inte ett dugg ångersam och har även kört lite bana med den och i mitt hjärta har den sitt eget rum, den stannar men kanske får sällskap av en Gixxer 1000 som ska vara för bankörning så slipper jag slita ut Bumsen :)

hansmn

New member
Har haft ett dussin cyklar genom åren men förra året bytte jag min Yamaha Warrior mot HD FatBob. Jag tyckte att jag skulle ha en HD innan jag tvingas lägga av med åkandet.(åldersskäl)
Det fick till resultat att min Yamaha FJR -08 blev stående oanvänd.
Jag ville bara åka HD. Nu förstår jag känslan HD åkare har.
Så nu har jag bytt FatBoben mot en Road King Classic.Den passar bättre till en pensionär. Och FJRen skall säljas till våren.

Skred till verket i somras och bytte hoj. Har haft min varadero sen 07, köpte den ny. Med två små pojkar i familjen blir det väldigt få långresor med full packning, inga alls faktiskt! Lär inte bli på flera år än heller så jag tog tillfället i akt och bytte. Tänkte att jag ville ha nåt nättare, roligare och betydligt mindre praktiskt och slog till på en Yamaha MT01, en 06:a med 420 mil på mätaren. När MT:n kom 05 sa jag till mig själv, en sån ska jag ha nån gång! Vid provkörning i somras blev jag omruskad, bokstavligt talat. Var tveksam till om jag skulle gilla den råheten men kunde inte släppa tanken. Tog en provkörning till några veckor senare och jsen var jag helt såld, hojen likaså.
Magnus

H

honda cbf 500

Guest
Roligt att läsa era inlägg men det verkar som jag är den enda bakåtsträvaren:p:D jag vill gärna åka tillbaka några decennier i tiden si sådär 40 år.:D:p till en tid då man var man nog och kicka igång sin egen motorcykel.

//Amir

Triumph int

New member
Roligt att läsa era inlägg men det verkar som jag är den enda bakåtsträvaren:p:D jag vill gärna åka tillbaka några decennier i tiden si sådär 40 år.:D:p till en tid då man var man nog och kicka igång sin egen motorcykel.

//Amir

Jag har också en CB750 -78, den skulle du nog gilla :D

Med kick och riktiga förgasare (utan vakuum)

H

honda cbf 500

Guest
alla gånger ;) skulle nog gilla ännu mer cb 750 four med fyra avgassystem :):D eller det är kanske den du menar? jag vet inte hur länge dessa tillverkades men jag tror att det var ngnstans runt 78

//Amir

Zopilote

New member
MT-01:an byter jag inte bort i första taget, bara köper fler (svindyra) tillbehör...:rolleyes:

Däremot förnyas den övriga vagnparken i garaget med jämna mellanrum. Har precis sålt av med min lilla Suzuki 400, men överväger att behålla DR600:an åtminstone över vintern så jag har något att sladda runt i snön med, eller kanske jag skulle byta ut den mot något lättare som en 350? ;)

erkagn

New member
Har nyligen bytt min Yamaha XVS 950 -09 mot en splitter ny HD XL 1200C. Har alltid drömt om en Harley ju och skoj att förverkliga drömmen. :)