Triumph int
New member
Är det nån som har hitta en bättre hoj under
sommaren och nu funderar på att byta.
Då menar jag inte att byta upp i årsmodell.
sommaren och nu funderar på att byta.
Då menar jag inte att byta upp i årsmodell.
Har faktiskt precis sålt min VFR 800.
Har varit runt under sommaren och kollat in andra hojar.
Den jag fastnat mest för är en Triumph Sprint.
Jag hade tänkt att köpa en helt ny hoj, men den nya modellen på Sprinten är inte alls lika snygg som den äldre. (2005-2010)
Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Det finns ju ett antal nya 2010 kvar, men inte i närområdet.
Men ifs, att åka ett antal mil och köra hem den på en kärra är ju inte så farligt om man får en hoj man vill ha.
En bättre begagnad är ju inte helt fel heller.
Kan ju även tänka mig en nyare VFR också, dock inte 1200:an.
Vi får se. Jag har ju vintern på mig.
Köp min, den har gått 1500mil.
Byta hoj? Nej min Shovelhead Bobber/Chopper har jag haft sedan 1983 och är fortfarande min favorit så den blir nog kvar så länge jag lever.Min Sportster "Offroad/Äventyrshoj" får även den bli kvar då jag har framtida äventyrsplaner med den.
Min EVO 1340 Trike kanske jag eventuellt skulle kunna tänka mig att byta mot någon Harley 1200/1300 Flathead, 1000/1200 Knucklehead , eller Panhead i mycket gott skick.
Sportster 883:an i Mexico City får bli kvar för framtida resor.
Mitt avstannade Trike projekt med JärnSportster motor skulle jag kunna tänka mig att byta mot något gammalt Harley projekt.
Sedan ska min gamla Buick iordningställas för besiktning någon gång i framtiden..
Anders.J
Du behöver väl inte byta, det är väl bara att yxa fram en ny![]()
Kommer troligen byta ut XT660r mot en custom .... eventuellt en suzuki 1800 (eller en 1500) ... Meanstreak ligger på önskelistan åxå , eller så ramlar jag på en Yamma Roadwarrior till rätt pris , eller om man möjligen hittar en HD (utom sportster då jag tycker dom e skitfula) till vettiga pengar
Vi får se vad vintern har att erbjuda![]()
Roligt att läsa era inlägg men det verkar som jag är den enda bakåtsträvarenjag vill gärna åka tillbaka några decennier i tiden si sådär 40 år.
till en tid då man var man nog och kicka igång sin egen motorcykel.
//Amir