adrian_vg
New member
Funkar det som jag tror så står sidenlakan mm på inköpslistan.
Lustigt nog sa frun nåt sånt också, efter att ha kramat om mig när jag kom hem i går kväll, medan när jag stod i sidenunderstället efter Rörkenkörningen... Hmmm...
Funkar det som jag tror så står sidenlakan mm på inköpslistan.
Har oxå beställt efter flertalet gymnastiska övningar för att komma ur skinnstället efter en varm dag, tack för tipset![]()
Köpte även ett par fingervantar i siden för att mina handskar har varit lite svåra att dra på och av efter en paus. Lätt som en plätt nu.
Som sagt, rapport kommer.
Men så här långt är jag nöjd liksom många andra i den här tråden.
Mitt förslag är att du köper och testar.
Lev väl!
slicer
Outlast är intressant som material, men dyrt så man får hjärnblödning.![]()
Däremot finns det underställ från tex Craft som heter coolmax, de är gjorda för att tex används under en uniform, eller för idrottsutövande.
Och stinker snabbt gör de också.![]()
Ja en dag sedan får man tvätta dem, själv har jag två ställ, de måste tvättas varje dag, men de torkar görfort. Räcker med en snabb handtvätt.
Jag tycker de funkar jättebra.
Jag brukar vilja ha coolmax i cykelbyxorna när jag cyklar. Vid knixkörningarna brukar jag ibland ha coolmax-tröjor under jackan om det är extremvarmt, och det funkar väl hyfsat, men oj vad man stinker sen i slutet av körningarna. Jag har ett ganska akut luktsinne, så mina val är något begränsade...
Hittills har sidenunderstället varit bäst, men har inte provat det när det varit extremvarm utetemp. Ylleunderstället gör att att jag luktar får, men funkar ändå näst bäst. Coolmax sist.
När det gäller investeringar till min MC är inget för dyrt. Annars är jag en snål smålänning.![]()
Men då kör du med skinnställ?
Detta låter ju kanon!
Håller dessa kläder om man tvättar dem "som vanligt" i tvättmaskin?![]()
Men då kör du med skinnställ?
Jag kör med ett kroppsskydd och crosströja när det är varmt, det blir ju många ytor som andas väldigt bra då, klart det bli en skillnad.
Hittills väldigt nöjd i allafall![]()