...men; han har en svart katt också. Är inte det lite misstänkt? Jag menar allt sammanvägt?
Sedan ser det ut som om dödskallarna som låtsas vara skruvhuvuden inte håller stipulerad storlek och därför kan störa läsbarheten.
Men framförallt - Hr Löfgren har förverkat rätten till sin personliga nummerskylt eftersom han haft mage att förse denna statliga egendom med en egen klisterlapp - och den ser banne mig amerikansk ut!
Usch och fy!
Robert Löfgren är en hjälte. Jag minns när han brottades med bulldust i Australien och nära nog frös rumpan av sig på väg till Krystallrallyt för länge sedan.
Transportstyrelsen skämmer ut sig så det står härliga till! Var kommer denna larviga moralpanik ifrån?
Ja, inte från USA i vart fall! Detta kristet fundamentalistiska hörn av världen har tidigare räknats som det mest moralistiska - men ta mig tusan om dom inte halkar ner till en blek andraplats efter tönt-Sverige!
I USA delas gladeligen 666 ut som allmän regplåt i kombination med andra bokstäver:
View attachment 5266
och vill man betala för en personlig skylt så är det ingen larvig myndighet som ger sig ut för att skydda lättkräkta fåntrattar
View attachment 5267
View attachment 5268
Men, jag vet faktiskt om en USA-skylt som kallades in efter 7 år i trafik:
View attachment 5269
"Fuck Osama" kan ju sägas vara liiiite mer provokativt än en sketen rondellhund, så DMV kallade in skylten igen - och delade ut ett nytt random nummer till 9-11 patrioten.
Vad han fick? "6668UP"
"The devil ate you up" om man vill larva sig lite. Å det vill man ju om staten lägger sig i ens affärer. I USA.
http://abcnews.go.com/blogs/headlin...-revokes-virginia-mans-f-osama-license-plate/
När blev Sverige så himla ömtåligt egentligen?
Tänk 1972 - när vi mitt under under brinnande Vietnamkrig släppte de gamla länsbokstäverna och började med dagens system.
*Sla-bam* så kom din nya regskylt i lådan: bland BAJ, FES och andra galna kombinationer så fanns även FNL med.
"Inte nöjd med vad staten sett ut åt dig? Byt bil då.
Sämre andrahandsvärde...? Inte vårt problem. Vi gör bara vårt jobb"
På 40 år har vi gått från ett DDR-Sverige som gladeligen tacklade upp sina medborgare i sargen till en slags plyschtoffleklädd heffaklump som ängsligt slår knut på sig själv för att inte krökkränka ett endaste hår på någons huvud någonstans.
Sverige - så jävla undfallande att man blir rent kränkt av det!
Hampe