Jag har vill inte gått 100% över..
Men, jag köpte i allafall en ombyggd HD (så där lite längre framgaffel, mm) under våren - ganska enkelt av flera anledningar:
Har alltid tyckt att det ser så "lugnt" ut när en glidar, glidar runt i sommar solen på landvägen.. Kanske den ultimativa frihets känslan, utan någon stress..
MC har tidigare bl. a för mig varit till en stor del glädjen, frihetskänslan och det att ha koll och kontroll när det svängar, accelerationen ur kurvorna - etc., etc..
Jag fick exakt det jag sökte.. En sits vart jag med min sänkta custom hoj, inte kan jaga årets lägsta nerlägg - Men, just lugnet och en underbar form av Herre-åkning, med ett djupt muller (som i sig är avslappnande). Tid att njuta allt som man ser på vägen, och sannolikt lite flera njutbara stop - och inga risk för fortkörningar.. Därför ku jag fort konkludera att jag gjorde ett bra köp, som jag har njutit av sedan..
Men, nu är det ju så, iallafall för mig att det där med hojen bara är typ hälften. Resten är ju det som är runt om, typ - kompisar! Och även här öppnades en ny världen, fyllt med jätte trevligt folk. Och kanske en lite annorlunda form at snack om mekanik - (lite mindra än sporthojs - BMW världen, vart dagens snack är närmare data vetenskaps folk), kanske för att en del av dessa hojer mestensdels består av traditionell mekanik, vilket är väldigt charmigt för en sån som jag som hade första hojen sjuttionånting..
Custom hojen har nu stadig och fast plats i garaget - och den är inte ensam. Vist är det ultra luxigt att ku ha mera än en MC!
Och sku jag välja att ha endast 1 hoj - tja då vettu fan va jag sku välja.. det blev nog en del köp och sälj varje sommar... med en touring vecka, några sporthojsveckor och en custom period, innan classic perioden..
God hjul..