Rik o frisk måste vara bättre än sjuk o fattig i detta fallet.
Har man tagit hand om kroppen, har rätt gener och pensionsplanerat
like a boss så har man alla chanser att ha kul på hjul i många år efter stoppat ner guldklocka i tanken och gett sig ut på vägarna.
När man ser det här från 1957
och inser att den "Varg-Olle Nygren" som refereras 1 minut in i klippet är samma snubbe som man själv snackade med på MC Mässan "På Två Hjul" så är det så man hisnar. Killen kör fortfarande, och han kör för att det är kul. Förvånansvärt vital.
Rolf Gülich var en annan inspirationskälla
http://www.svmc.se/upload/MC-Folket/PDF-er/gamla/rolf7-03.pdf
Jag tror det handlar om 3 saker: ha råd, ha ork, ha lust.
# Många är utslitna lagom tills pensionsåldern eller har snabbaccelererat sitt åldrande med sprit och cigaretter och har inte mer att ge.
# Andra är märkligt mätta på livet och vill inget mer än att sitta och se gräset växa.
Jag tror inte det gäller just dig, Anders...
#Somliga fick aldrig chansen till pensionssparande utöver statens lilla almosa och lyckades aldrig komma på det gravy train det innebär att ha ett eget boende i ett attraktivt område.
Är man fri från anmärkning på punkterna ovan så finns det inget som håller en tillbaka.
Här skall du få en inspirationskälla till:
Work was becoming boring, and was interfering with riding time, so I retired from work, early in 2004. WooHoo!
"BeemerBird" utgår från Tasmanien och drar runt omkring i världen i omgångar. Jag har träffat henne på IoM och hon är den gulligaste lilla tant man kan tänka sig:
...med ett blixtrande intellekt och en vassare tunga än man först kanske är beredd på.
Dåligt uppdaterad hemsida
http://www.ridingtoextremes.com/index.htm men massor av inspiration att hämta. Hon couch-surfar sig fram månadsvis, även i Europa.
"The ride is the reason - the destination just an excuse."
Nä, jag är inte hojåkande pensionär - men jag planerar att bli det. Även jag har kommit fram till att man måste hålla stumt förbi pensionsåldern för att hinna med allt det jag vill gö...
köra.
Det enda reella problemet jag nu ser som hojåkande pensionär är kroppens försämrade läkeförmåga - varje framtida krash kommer att tvinga mig av banan längre tid än idag, och chansen till kostsam specialvård och rehabilitering minskas av njugga landstingsadministratörer som inte vill kosta på en gammal gubbe dyra behandlingar eftersom man då så dags ändå inte till hör den del av befolkningen som kan betala tillbaka av investeringen.
"Ride on" känns mer rätt än på länge nu när man tänker på framtiden.
Hampe