Trygg-Hansas sätt att se på saken...

Hampe

Skriver massor!
Trygg-Hansa lanserar "hämtservice".

Ingen dum idé för klantiga kunder som smäller varje år och har klippkort på plåtverkstäderna.
Om det nu är sådan kunder man vill ha.

...men hur kul är Trygg-Hansas uppförande i trafiken?
Visst, hon stannar för kidsen - till sist, och sopbilen har väjningsplikt egentligen.
Men ändå - detta försäkringsbolag har på pricken lyckats fånga vad stadstrafiken har utvecklats till:
för fort, för sent, för dålig uppmärksamhet och för lite fantasi för vad som kommer att ske härnäst i trafiken.

Skall det vara så? Va? Va?? Va???
Jag blir arg när jag ser filmen - eftersom jag ser sådant skitbeteende varje dag i trafiken.
Egoistiskt, trångsynt, fantasilöst raktframmande. Om man inte ser vägen för att man inte når upp till rutan eller har näsan i en TFT-skärm spelar samma skillnad.

Kunde inte en skyddsängel föregått med ett gott exempel istället?

Hampe

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Haha, jag tänkte oxå på att jösses. De kunde väl åtminstone tänkt lite på hur körbeteendet av deras ängel skulle kunna tolkas. Samtidigt, så är det kanske syftet oxå. Att få någon att starta en tråd på ett forum och "hata lite" som därmed ger ännu mer synlighet i olika media. :)

Hampe

Skriver massor!
Tusan vet.

Den långa versionen med sopåkarkonflikten och nästan-barnslakten kräver lite letande på tuben.

Den variant som Trygg-Hansa verkar vilja föra fram nu är den redigerade där hon nöjer sig med att köra hälsenorna av fotgängaren på övergångsstället.

Men visst, är det buzz och länkningar man är ute efter så har man väl hamnat rätt.
Väldigt billigt, dock.

H