Tält / enmansbivack + en rejäl känga

Hampe

Skriver massor!
En nyreggad användare hade mage att lägga upp några länkar om produkter och annat på forumet:
det var några obskyra handlare i Thailand som tydligen (delvis) erbjöd kopior av kända märken.

Inget som intresserar mig, och kanske inte något som platsar på detta forumet heller.
Men, samma snubbe tipsade i annan tråd om ett nytt tältkoncept som är under framtagning.
Tack och lov hann jag se länken innan den försvann:

http://www.mikeott.ch/wordpress/produkte/

Välj att använda som en utökad bivvybag, något som liknar puppa - eller en variant som nästan kan fungera som "tält" med typ sitthöjd inuti.

Varje del packas för sig, formtillpassat liggunderlag ingår i systemet, liksom olika sovsäckar - idealiskt för den som vill packa snålt och inte belasta hojen med jäkla korvlådor.

Produkten är ännu inte framme för lansering, och jag vet inte vem som säljer - men den kittlar fantasin!
Tyvärr lär den bli dyr. Det kan man utläsa av deras egen text där man söker återförsäljare;

Langjährige Verkaufserfahrung von hochpreisigen/-wertigen Zelte, Schlafsäcke und Isomatten an Expeditionsteilnehmer, Bergsteiger, Alpinwanderer sowie Trekker, Abenteurer und Ski-Tourengänger.

"Erfarenhet från att sälja högprisade kvalitetstält krävs"...
Typ.
Kan ändå vara intressant för den som ligger många nätter bredvid hojen, i olika temperaturer - och vet vad han eller hon behöver.

Kängan då?

Den går oreserverat och med kraft till dem som (inte) administrerar detta forum och låter det dö sotdöden.
Här är så jäkla stilla att till och med spam - om det nu var det, uppskattas för att det skall röra på sig här inne.

Användarnamnet verkade både svenskt och legit - ett välkomnande och vänlig tillrättavisning kanske hade fungerat, men nu verkar snubben vara borta. Borta eller borttagen?
Lika illa vilket som.

Hampe

gundj

New member
Men vilka vikter! Är det gjort i betong och räls?
Vilken tälttillverkare som helst (nästan), även svenska har bättre alternativ.
Är det sedan ok med saftig prislapp så finns det massor.

Beträffande kängan så tycker jag det är bra att annonsörer åker ut.

Hampe

Skriver massor!
Som jag tolkar vikterna så avser det hela enheten komplett med liggunderlag, sovsäck och den huvudändeskonfiguration man valt.
Jag tycker det verkar meckigt att bygga ihop de olika delarna - i vart fall för mig som kör in på småtimmarna, kör upp och in i en stor rondell och smäller upp tältet inne bland buskar och snår innan jag sticker i gryningen igen.

Är det bara vettigt väder så funkar vilket skittält som helst - eller bara liggunderlag och sovsäck.
Skall man däremot ligga längre tid i minusgrader så verkar detta vettigt.
...hur vettigt det nu är att vintercampa med MC, men - ja ja.

Rondell- eller trafikplatscamping är förövrigt helt perfekt.
Rastplatser är alldeles för ofta nedkissade och /eller värre ändå, har skummisar som smyger runt, lastbilar på tomgång och gud vet vad.
En stor infartsrondell med lite planteringar, buskage eller rent av träd är bannemig perfekt att sova bort några timmar i:
aldrig några människor eller det dom lämnar efter sig, och hittills har jag aldrig blivit ifrågasatt eller konfronterad när jag campat så, i något land alls.

Någon gång har polisen tagit ett extra varv runt och kollat när jag varit ute ur tältet, någon gång har dom till och med gjort tummen upp - men ingen har försökt jaga bort mig eller börjat tjafsa.

Hampe

Galne Dansken

Administrator
Personal
Hampe - vill du bli Moderator - eller Molestrator som är en intern titel bland dessa, eftersom jobbet har en inbyggd tendens att aldrig ku göra alla nöjda - säger jag med typ 14 års erfarenhet..

Jag kan ju nämna at det vräkte in klagomål till moderatorns ang. denna taiwan kunniga ny-tält skribent, som gav en del "konsument upplysning..
Jag blev så pas tveksam specifikt efter tält inlägget, att jag valde att inte molestrera! Ett sådant tält sku ju kanske nope vara som bygd för mina behov..

Kontentan är att skillnaden, och vilka ögon som ser - gör moderering komplicerad diagens läge..

Men, att det är begränsad liv på forumet är vi överens om.
Personligen kan jag ju sno tråden och komma med gissningar, och dylikt..

Jag tror en söndag afton, att vi som forum ana ändars eller borgare i samhället, ärr i en sits vart väldig mycket är under förändring.
När vi tittar på TV, jobbar vi samtidigt med att kolla och läsa på mobilen ellen plattan, eftersom vi inte vill lämna just där vart vi var på laptoppen (bokstaverings programmet ändrade till alptoppen) som liggår över benen. Egentligen läser vi hellre än skriver. Det är jobbigt att forum diskutera via mobilen, fast vi ser konstant vad som händer. Detta gör vi under tiden vart vi skal konversera med frugan och barnen, som oxå pysslet med sina elektroniska devices.

Om vi nu sku få för os statt tycke eller skriva nått - då gör vi det helst på Facebook, för där kan vi skriva kort - mycket kort. Och vi kan ibland tillåta oss att inte vara så där 120% politisk korrekt, om vi har endast kompisar som kan läsa vad vi skriver. Här är forums farliga, även vi kanske är anonyma, här måste allt vara politisk korrekt, annars blir det hus i helsike..
Även att dra ett mindre skämt, kan bringa skribenten i faro - bl a därför tror jag att inte endast SMC´s forum minskar..

Jag noterade i sett statistik program att SMC´s huvud Facebook sida hade runt 14 miljoner visningar på en månad, och SMC´s svarstid var 2 minutter och 42 sekunder i genomsnitt (jag har bett personalen att reducera ambitionen som snabba svar och hålla ledigt när man inte är på arbeta..)

Pust..

Hampe

Skriver massor!
Nej för helvitte!
Jag skulle vara en katastrof som moderator. Jag funkar mycket bättre som stenkastande ligist vid sidan av planen. UPA i ordets sanna mening.
Skulle jag vara moderator så tvingas jag ju börja uppföra mig, passa språket, vara försiktig med att inte trampa folk på tårna.
No can do - det är helt enkelt inte jag.

Men! Jag har givetvis en idè till dig. Vi ses på mässan... :)

Hampe

Chopperbyggarn

New member
Galne Dansken;...... Pust..[/QUOTE skrev:
Ett par saker: Att börja och skriva på SMC forum är som att kliva in på en sluten klubb och ha åsikter........

Alldeles för få motorcyklister som läser SMC forum för att det ska kännas motiverat att skriva här..

Facebook är extremt ytligt men man når ut till så många fler läsare att Facebook i dagsläget är att föredra framför forumet.

Anders.J

mbj

New member
Fördelen är att det är mycket mindre blaj här. Jag skall försöka bättra mig och skriva lite mer.

Morten