KTM 690 "Adventure" stulen 16/3

Hampe

Skriver massor!
"Nordicbiker"-s mycket speciella och kittade 690 har tyvärr blivit stulen idag under provkörning.

Just nu vet jag inte mer än det som står här:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?274714-St%F6ld-KTM-690-Enduro-quot-Adventure-quot

men Kai-Uwe kommer säkert in här senare och berättar mer.

Håll ögonen öppna efter både hoj och delar - antar att de flesta vet hur utsatt man är som ägare när man blir rånad på hojen under sådana förutsättningar.

Hampe

Hampe

Skriver massor!
Det är inte en " riktig " stöld tyvärr..

Jag antar att vad CB_Tobbe menar är att när du har lämnat över nycklarna frivilligt, som i det här fallet en provkörning, så räknas det inte försäkringsmässigt (och juridiskt?) som stöld.

Hoppsan...?
En svinaktig kommentar, eller en olycklig formulering?

Hmm... Få se nu...

Jo - på samma vis som jag tror Nordicbiker hade en fruktansvärd otur när han blev av med sin hoj, så väljer jag att ta till mig Bansaies förslag och litar på att CB-Tobbe en fruktansvärd otur när han formulerade sig. Om inte annat så för husfridens skull...

"Stulen" ar min formulering, vald som rubrik för att det bäst beskriver det inträffade och är något alla, tyvärr, kan relatera till.
Nordicbiker själv formulerar sig i form av "rån" och han är bittert medveten om hur illa utsatt han är försäkringsmässigt i det som har inträffat.

Kanske kunde han vidtagit ytterligare mått och steg, kanske var han för godtrogen, kanske förblindades han av viljan att sälja..
...kanske är det slut med att sälja gangstermagneter privat i Sverige?

Men du har rätt, CB-Tobbe; det är ingen riktig stöld.
Det är något mycket, mycket värre.
Nordicbikers enda chans att kanske kunna rädda något av allt han plöjt ner i just denna mycket speciella hoj är att den kommer tillbaka fortast möjligt.

...och om inte det funkar så skall då fan inte tjyvarna kunna sälja hojen eller delarna vidare utan att det syns.

Hampe

toecutter

New member
mycket tråkigt att se en sån här historia jag beklagar det inträffade å det djupaste.

vad vill du att jag ska göra för att hjälpa dig?.

det jag vill säga nu utan att vara spydig på nått sätt. ska någon testa hojen bilen vid försäljning
då har jag alltid köparens cash i näven hela summan jag begär och leg vid provkörning.
jag tar endast i mot cash ingen internet överföring eller nån papperslapp så har jag gjort.
det brukar jag skriva i annonsen o passar inte det ja då säljer jag inget.
har även mina polare ut placerade i närheten.

Marie

Banned
Hoppsan...?
En svinaktig kommentar, eller en olycklig formulering

Jag förstår inte på vilket sätt det skulle kunna vara en svinaktig kommentar?
Varken juridiskt eller försäkringstekniskt har det förekommit någon stöld. Nycklarna har överlämnats och hojen har lånats ut med ägarens medgivande. Däremot har inte hojen återlämnats så som utlånaren anser att det överenskommits.

toecutter

New member
och då är det en stöld av den värsta sorten om säljaren inte får tillbaka sin mc.

Last edited: