britt-mari
New member
Hej!
Jag skulle vilja veta lite om Suzuki Savage (650) - positivt och negativt!
mvh
Britt-Mari
mvh
Britt-Mari
Hej!
mvh
Britt-Mari
...som i bl.a:Negativt
- Den är jättebillig![]()
De kriterier du ställer här diskvalificerar ju i princip samtliga customhojar dessutom (inte tung, kul med, kunna pendla). Tung är dessutom ett begrepp som bara blir aktuellt om du tänker tippa med den, och då spelar ändå din lyftteknik och hojens utformning/balans större roll än vikten.Min nästa hoj ska vara en som inte är alltför tung - jag är ingen atlet! Jag är 1,70 lång med rätt långa ben; är ingen älskare av (för) höga farter. Det ska vara en hoj som jag kan ha kul med och köra till och från jobb med. Kom gärna med förslag!
mvh
Britt-Mari
De kriterier du ställer här diskvalificerar ju i princip samtliga customhojar
PRECIS![]()
Jag själv har också rätt lång benen och jag är ganska njöd med min Bandit 600
Och en begangnad Bandit är också inte så dyrt![]()
En smidig, enkel hoj med bra chassi och bromsar samt med en mycket beprövad men alert motor är Suzuki GS 500E från och med 89 och framåt. Den ska definitivt inte förväxlas med sin äldre namne. Går billigt, billig i inköp, lättkörd. En av de motorcyklar som det sålts mest av i t ex Tyskland. Då det är en enkel konstruktion är den även lättservad. Visst kan man tycka att det är lite liten motor men man kan skrämma större motorcyklar med den.
Sen tror jag att en Honda CB 500 är det bättre alternativ för att quallitätet och du kan justera ditt bromsspaken lite bättre än till en GS 500 (tycker jag)
Och en otrast GSX eller CB 750 har kanske för mycket hästkrafterför bara åker till jobb och tillbax
![]()
...Eftersom jag inte är störtrik, finns det gränser för vad jag kan spendera.
... Min nästa hoj ska vara en som inte är alltför tung - jag är ingen atlet! Jag är 1,70 lång med rätt långa ben; är ingen älskare av (för) höga farter. Det ska vara en hoj som jag kan ha kul med och köra till och från jobb med. Kom gärna med förslag!
mvh
Britt-Mari
Eller varför inte en offroad ??
Honda Trans Alp, Honda Dominator varav den förstnämda har ett behagligt vardags/touringstuk !!
m fl
/ Micke
Kan bara hålla med föregående talare..!En Honda Transalp (finns 600-700cc beroende på årsmodell) är både bekväm och billig att köra, både på längre och kortare turer! Själv har jag en 96:a som är en 600 och jag är bara 164 cm i strumplästen, så den är egentligen i högsta laget för mig..!
Men efter 3 säsonger på den, så har jag fått till en bra teknik för att inte "tappa den" vid stopp på ojämn mark. Fast är man 170 cm lång så ger Transalpen en perfekt körställning o balans.
Den är heller inte tung o klumpig på något sätt och v-camen ger en mycket mjuk o vibrationsfri gång i alla hastigheter! Dessutom är den otroligt billig att försäkra i Hondas egna försäkring för offroad..! En annan fördel med den är att du kan förlänga säsongen o fortsätta pendla till jobbet med den när många andra får ställa in sina hojar o ta bilen istället!!
![]()
Du kan få köpa min kära Transalp till höstpris fast till våren sen, då jag tänker byta upp mig till en nyare men ev. lägre modell.![]()