Maru
New member
Jag gick omkull med min hoj den 11:e Augusti. Ringde Folksam och till att börja med hänvisade de mig till MC-hörnan i Södertälje(En handlare som bara har Honda), trots att min hoj är en Yamaha. Efter klarläggande så blev jag istället hänvisad till Lindströms racing.
Efter många turer och telefonsamtal. Det tittades på begagnade delar och verksta'n skyllde på att det tog tid att få in priser från Yamaha.
I Tisdags förra veckan, 6:e September, ringde så handläggaren och meddelade att det blir inlösen.
Sen fick jag beskedet att kläderna inte ersätts då jag inte har några personskador...? Då ska det gå på hemförsäkringen.
Förra gången jag fick mark-kontakt var det en Ducce hos Bilsport&Mc. Från det att jag lämnade in hojen hos Ducati Stockholm tills dess att handläggaren ringde tog det en vecka.
I det fallet tog de kläderna på trafikdelen av försäkringen.
Två lilknande fall, men ändå så spretigt olika.
Efter många turer och telefonsamtal. Det tittades på begagnade delar och verksta'n skyllde på att det tog tid att få in priser från Yamaha.
I Tisdags förra veckan, 6:e September, ringde så handläggaren och meddelade att det blir inlösen.
Sen fick jag beskedet att kläderna inte ersätts då jag inte har några personskador...? Då ska det gå på hemförsäkringen.
Förra gången jag fick mark-kontakt var det en Ducce hos Bilsport&Mc. Från det att jag lämnade in hojen hos Ducati Stockholm tills dess att handläggaren ringde tog det en vecka.
I det fallet tog de kläderna på trafikdelen av försäkringen.
Två lilknande fall, men ändå så spretigt olika.