--------------------------------------------------------------------------------
Citat:
Inskickat av Marie
Den dan Harley börjar tillverka riktiga motorer (radfyror eller sexor), lovar jag att inte ha några fördomar utan prova en....
Tills dess är de helt ute ur bilden för mig. (i min värld har en mc-motor minst 4 cylindrar, och en bilmotor minst 6 cylindrar)
Det tror inte jag heller, men tiden är begränsad och motorcyklar och bilar är rena nyttoföremål som man vårdar vad avser trafik- och driftsäkerhet, men att öda tid på att putsa - nej då sitter jag hellre i favoritfåtöljen med en god bok. Den grövsta skiten sköljer vår Herre av med regnet....
Han har god tid på sig, även om jag kör 2500 mil/år så blir det ändå inte mer än högst 500 timmar av de 8760 timmar det finns på ett normalår. Han har alltså över 8000 timmar på sig för att tvätta av den skit jag stänker dit på 500 timmar. Det måtte han väl klara?
Jamen, är du helt sinnesslö, eller…
Vad är det för skillnad på ”radfyra”, Sexor, eller HD motorer, jo konstruktionen, jämföra äpplen, bananer, päron.
Om vi nu tar och håller oss till en ”frukt” bananer, en radfyra finns i många olika tappningar, (olika fordon) bilar/mc, drar du då alla motorer över samma kam, bara för att det är en radfyra, skiljer bland annat på varv, borr, slag, m.m. men du har ju en viss förmåga att generalisera och ha ”din” egna åsikt, som inte alltid överensstämmer med verkligheten.
Vad är det för fördel med en radfyra eller en sexa?
Vad menar du sedan med en sexa? Rak eller V, vilken volym, vilken vinkel? Går bra att ha en uppfattning, men….
Va roligt Blazer, här delar vi verkligen uppfattning.
Vi ska nog va glada att vi lever i vår egen värld och inte Maries
Tänk att det fanns nåt vi kunde enas om.

Lev väl
//Sven