Bikefia
New member
Har haft körkort sen i sommras 09, är snart 24, bor i "stor"stad o ska nu byta upp mig till en stötte mc. En Suzuki gsf650
Men aldrig får man va riktigt glad som min pappa sa..
Jo jag vet att jag ligger inom den kategorin som har gigantiska belopp på försäkring men min nya mc e ändå ingen värsting så jag trodde faktiskt inte det skulle va så dyrt
Har ringt runt till olika försäkringsbolag och tagit hjälp av ett företag som ringde runt o jämförde åt mig, han hittade försäkringar på 34,20,18 tusen för helförsäkring/år 
Den billigaste jag först hittade var länsförsäkringar 13 tusen om året.. Ringde sedan lite till o använde rabatten på bilsportmc, då gick det ner till 11 tusen. Från svindyrt till asdyrt
Hade gärna kört lite kurser med smc i vår, får se om man har råd med det..
Får se om man ens har råd med bensin...
Men aldrig får man va riktigt glad som min pappa sa..
Jo jag vet att jag ligger inom den kategorin som har gigantiska belopp på försäkring men min nya mc e ändå ingen värsting så jag trodde faktiskt inte det skulle va så dyrt
Den billigaste jag först hittade var länsförsäkringar 13 tusen om året.. Ringde sedan lite till o använde rabatten på bilsportmc, då gick det ner till 11 tusen. Från svindyrt till asdyrt
Hade gärna kört lite kurser med smc i vår, får se om man har råd med det..
Får se om man ens har råd med bensin...