Ett vinterminne inför kommande...

Koljo

New member
Satt och läste på en kollega som visade om en GPS som var monterad på sin MC... Men, den tålde inte vatten...

Vem gör inte det...Inte hur mycket som helst i alla fall....:p

Mitt bidrag:

Tvättat hojen duktigt har man gjort många gånger...

På olika sätt, typ: (Läs: Högtrycks-handblåsare) och även en stor portion med snöslask i början av december-07. Fick den "skuren" av en Taxi i storsta´n som absolut var tvungen att köra snabbare än 70 km/h norrgående på E4:an i höjd med Solna-avfarten...
Klockan hade blivit 0430 på söndags morgonen. Vad jag gjorde ute då... Var på väg från jobbet... :p

En liten fundering... skulle vara skoj att få ha en bilist bakom sig på en ban-dag... Rätt intressant, tror jag. :p

I den sistnämnda sekvensen så small det duktigt i både "kruka" och MC när slasket träffade lilla söta mig...

Eftersom det snöade så, hade man visiret lite öppet för att få bort lite av den imma som tyvärr hade skapats...(Inte så vanligt i mitt fall i övrigt..).

Resten kan ni gissa er till, var en del hamnade... :p

Ert bidrag...

Bästa bidrag, kan få vara med och dela på den tårta som jag fundrade på att sitta och smaska i mig, någonstans i landet i sommar, där vädret är som bäst... När man är ledig. Visst är det skoj med lite spontana saker ibland... :p

Last edited:

britt-mari

New member
Satt och läste på en kollega som visade om en GPS som var monterad på sin MC... Men, den tålde inte vatten...

Vem gör inte det...Inte hur mycket som helst i alla fall....:p

Mitt bidrag:

Tvättat hojen duktigt har man gjort många gånger...

På olika sätt, typ: (Läs: Högtrycks-handblåsare) och även en stor portion med snöslask i början av december-07. Fick den "skuren" av en Taxi i storsta´n som absolut var tvungen att köra snabbare än 70 km/h norrgående på E4:an i höjd med Solna-avfarten...
Klockan hade blivit 0430 på söndags morgonen. Vad jag gjorde ute då... Var på väg från jobbet... :p

En liten fundering... skulle vara skoj att få ha en bilist bakom sig på en ban-dag... Rätt intressant, tror jag. :p

I den sistnämnda sekvensen så small det duktigt i både "kruka" och MC när slasket träffade lilla söta mig...

Eftersom det snöade så, hade man visiret lite öppet för att få bort lite av den imma som tyvärr hade skapats...(Inte så vanligt i mitt fall i övrigt..).

Resten kan ni gissa er till, var en del hamnade... :p

Ert bidrag...

Bästa bidrag, kan få vara med och dela på den tårta som jag fundrade på att sitta och smaska i mig, någonstans i landet i sommar, där vädret är som bäst... När man är ledig. Visst är det skoj med lite spontana saker ibland... :p

Hej!
Ja, det där med igenimmat visir känner jag igen! Jag har inte varit ute i snöslask, men väl ösregn och blåst. Längs min väg till och från jobb visade det sig att vägen inte tål för mycket vatten; det hade blivit ett stort "hål" där jag naturligtvis hamnade. När jag kom till jobb fick jag byta ALLA kläder som jag hade haft under stället!
Jag ser det hela som bra träning! Det viktigaste var ju att jag kom helskinnad till jobb! Vad mina arbetskamrater sa när jag kom, förstår du nog!
mvh
Britt-Mari

Koljo

New member
Se det från den ljusa sidan:

För att de ska få en chans att få vara med på ett hörn, så var de SÄKERT bara avundsjuka, för att de inte fick vara med... Att ha roligt tillsammans är bara skapande av dubbel glädje...

Skönt att läsa att det gick bra med dig, så att vi kommer ut igen till kommande säsong!! Take care...:-D