Eftersom jag själv ordnar den så får jag väl rekomendera "Långfredagsturen" som går huvudsakligen på små, mindre och helst eländiga vägar. Se kalendern på SMC Västra Götaland.
Tack för svaren. Den cykel jag förmodligen kommer att köpa är registrerad. Problemet är att jag är fullständig novis så fort det gäller annat underlag än torr asfalt. Är ni erfarna uvar som bänner på och bara blir irriterade när nybörjare som jag (som dessutom är en äkta soffpotatis) inte hänger med? Eller ni kanske t.o.m har turer för just nybörjare?
Jag har ju faktiskt ingen som helst aning om jag tar mig runt på ordnad slinga typ Blixås. Brrrrrr .... tänk om jag får BÄRA runt hojen ... hualigen
...........
Jag har ju faktiskt ingen som helst aning om jag tar mig runt på ordnad slinga typ Blixås. Brrrrrr .... tänk om jag får BÄRA runt hojen ... hualigen
... // ...
2. Nä vi välkomnar, i alla fall i VG nybörjare, är själv inte så himla gammal. Teknikkurser försöker vi också ordna. Hoppas på en rejäl heldagskurs i år.
Du anar inte vilken bra motionsträning det är att bära MC en mil i kuperad terrängAllvarligt talat så är det inte så farligt - och dom som verkligen kan är mycket förstående mot nybörjare i spåret. Kunde jag köra större delen av Blixås-banan (en gång) på XT600 så kan vem som helst släpa runt en 350!
Vad gäller Långfredagsturen så finns det möjlighet att köra i lugnt tempo.
Hej där! Kul att du vill börja köra grus. Din FJR är inte helt dum den heller, har kört ett par gånger på BMW-klubbens utflykter, med den jag hade förut, och en hel del för övrigt. Garanterat bra träning att lära sig köra stående under en tripp på 20 milDu ska förstås inte ge dig ut i traktorspår, men helt vanliga grusvägar på landet funkar utmärkt.
När du står upp för att få en lite bättre position, kan det vara idé att sätta grips på tanken och att höja styret ett par centimeter. De som ser dig kommer tycka att du är lite knäpp, men det är sånt man får ta. Se dig som en pionjär
Naturligtvis är en lättare cykel avsevärt bättre, men du ska ju inte heller vara nervös för att ta ut din stora cykel på småvägarna.
Tack för svaren. Den cykel jag förmodligen kommer att köpa är registrerad. Problemet är att jag är fullständig novis så fort det gäller annat underlag än torr asfalt. Är ni erfarna uvar som bänner på och bara blir irriterade när nybörjare som jag (som dessutom är en äkta soffpotatis) inte hänger med? Eller ni kanske t.o.m har turer för just nybörjare?
Just nu har slutförhandlingen inletts med regeringen. Oviktiga saker som färdigställande av verandan, verandadörr, nya fönster samt isolering av vägg och lite annat helt onödiga saker kommer konstigt nog alltid upp som motargument.
Just nu har jag lite svårt att hävda behovet av ett motordrivet träningsinstrument för att hålla mannens kropp i trim ... märkligt ...![]()
Tjo!
Lycka till, och kom ihåg att det är lättare att be om förlåtelse än om lov![]()
Om man är sugen på att saffa en endurohoj så undrar jag undrar jag vilken typ man bör börja med 125, 250 etc tvåtakt eller 4 takt.
Har ju fått bra tips på att övertala frugan i denna tråden![]()
Hur ser det ut om man går i liknande tankar söderöver (Västra Skåne)?
Finns det några trevliga sällskap här neråt också som en nybörjare kan hänga på?
Hur ser det ut om man går i liknande tankar söderöver (Västra Skåne)?
Finns det några trevliga sällskap här neråt också som en nybörjare kan hänga på?