Cardo Scala Rider TeamSet MC-headset

Boxerknutte

New member
Hej!

Har någon kopplat Cardo tillsammans med TomTom Rider (inte version 2 av TomTom utan den äldre varianten)?

Efarenhet av detta intercomsystem. Fungerar det bra?

Robert

Kraftfull

New member
Jag har kopplat ett sådant till min Tomtom rider (ver 1) och det funkar bra. Man får dock vara noggrann när man passar till högtalaren så den hamnar mitt för örat - volymen kan vara lite låg.

Nu kör jag den dock inte som intercom utan bara kopplat till ridern för anvisningar och telefoni!

Boxerknutte

New member
Nu har...

...jag fått hem mitt Cardo Scala Rider Team Set och monterat på det på hjälmarna. Synd att klockan är 23.45 och det ösregnar ute och att frugan har gått och lagt sig. Det hade varit kul att testa det på en tur med hojen.

De tester jag har kunnat göra hemma i soffan med att koppla upp den mot min TomTom Rider och mobiltelefon verkar lovande! Nu ser jag fram mot att testa den på riktigt.

Robert

Gubbe

New member
Synd att klockan är 23.45 och det ösregnar ute och att frugan har gått och lagt sig. Det hade varit kul att testa det på en tur med hojen.

Robert

Synd att frugan lagt sig, men vad hade tiden och vädret med saken att göra?:)

Är i vilket fall som helst nyfiken på hur det funkade.

... och är det någon som sett Motorola HS830 i Sverige eller kanske till och med provat det. Det headsetet fick bra betyg i MC-Folket.