Köp min ;-)
Som du fomulerar det "jag vill försöka få henne till att ta A-kort " antar jag att du vill att hon ska känna sig trygg med hojen och inte ha ångest för att tappa den (plast=dyrt) och med sin begränsade längd kanske hon inte vill brottas med något onödigt stort, tungt och dyrt.
Köp min!
Jo men allvarligt, som pendlarhoj på rimliga sträckor, och träningshoj (enkelt och lättkört) är det inte så knasigt som det först kan verka!
Total kontroll och rimlig effekt, liten, kompakt och väldigt lätt, direkt återkoppling på hur fort det går (ingen kåpa).
Du kan tappa den och bära dig åt nästan hur som helst med den, res upp, damma av och kör vidare!
En rätt så bra nybörjarhoj om du frågar mig, men vad vet jag, har ju bara kört hoj i 32 år, det senaste året på enbart den där Suzukin.
Den kan kliva på hyfsat bra på krokiga vägar, och funkar även för längre turer, men då får man inte ha alltför bråttom. Om hon är liten och lätt så är det inga som helst problem att marscha motorvägsfart, det är bara med mina 190 cm och 100 kg i sadeln som det gick lite trögt hem från Tyskland senast...
Nu är ju jag part i målet, men ändå, tänk "basic" hoj, lägg hellre pengar på utrustning / utbildning tills du / ni vet vad som behövs.
Du får massor av hoj för lite pengar om du tänker lite utanför lådan...
Nu kanske det här kanske är lite väl mycket utanför lådan för er smak, vad vet jag, men ändå, du riskerar ju i princip inga pengar heller, så se det som en första tränings och instegshoj?
Kardan är ju alltid trevligt, men utbudet är begränsat och priserna ofta nästan löjligt höga. Schysst drivpaket och smörj varje tankning så håller även en kedja länge. Väldigt länge.
Ta det nu inte dödligt seriöst, jag är inte helt allvarlig med att sälja till dig, men du kan ju ta till dig några av argumenten och tänk på dom när du kollar vidare bland alla hojjar som finns.
Vill du provköra, då ringer du bara.
/B
Jo, det är sant, jag ska skiljas från Gixxern...