Gjorde också en check på Blocket. verkar vara 5000 och uppåt som gäller. Känns lite mkt faktiskt, konkurrensen är typ en Ciao eller nåt, eller rentav cykeln

.
Billigaste körbara Ciao jag hittade i skåne vid snabbskanning vill de ha typ 3kkr för, och hur kul är det på en skala?
Bättre pruta ner nån 400cc-härk från 6-7 till typ 4-5, borde väl vara schysst prutläge nu på såna som legat ute ett tag. Eftersom körbara hojar verkar vara värda minst 5kkr kan du se det som att du binder pengarna till ev. dålig ränta men utan nån egentlig kostnad, bara att sälja härket för samma pengar när du ledsnat[1].
När man nu innehar A-behörighet ser jag inte riktigt varför jag skulle skaffa mig en moppe[2] när jag för samma pengar (och möjligen ännu billigare försäkring) kan skaffa ett härke som fixar trafikrytmen åtm upp till 70-90.
[1] Förutsatt att du inte innan dess försökt dig på avel genom att försöka korsa den med tant Agdas 240 eller lindat den runt en lykstolpe. Alt. att härket alldeles själv ledsnat på jordelivet och tagit sig av daga medelst generalras.
[2] Om det finns andra presumtiva brukare i familjen som inte har A förändras såklart läget, men det gäller väl inte för dig vad jag förstått.
/Anders