Japp, jag gillade båda inläggen.![]()
......Varje gång en politiker eller en myndighetsperson hittar på något, kommer med en "bra idé" (Obs, ironi!) eller på annat sätt hittar på saker som påverkar oss motorcyklister så måste SMC reagera. Det senaste året har det varit osedvanligt många "goda idéer" från myndighetshåll och SMC har behövt utreda, fundera, skriva och kommentera på precis allihop. Detta arbete är inte gratis och jag har mycket stor respekt för det oändliga arbete som hela kansliet med Dansken och Maria i spetsen lägger ner på det här, bara för att du och jag på ett någorlunda ostört sätt ska kunna köra våra motorcyklar även i framtiden.
När jag funderar på det som snart dyker upp i form av händelser som kommer att påverka oss både direkt och indirekt så känner åtminstone jag mig lite orolig för mitt livs stora intresse, om det ens finns möjlighet att fortsätta att utöva detta om några år.
En sak är dock säker, om inte SMC funnits och om inte SMC finns i framtiden så kommer den framtiden definitivt att vara väldigt mörk...jag tycker det här arbetet är värt varenda krona av medlemsavgiften, oavsett om den kostar en hundring till. Jag får hursomhelst tillbaka medlemsavgiften med råge på rabatten på mina mc försäkringar så egentligen kostar medlemsavgiften inte en spänn......
..................................
För övrigt var helgens bästa inlägg det sista i debatten - en gentleman som påminde oss om att vi i praktiken talade om kostnaden för drygt 7 liter bränsle när det gällde höjningen. 7 liter...![]()
Jupp. För min del passerades smärtgränsen där. SMC är den dyraste och oviktigaste av de föreningar jag är medlem i idag. Före senaste årsskiftet innehade den oviktigaste positionen av BMW MC-klubben så den klev jag ur. Nu blir det SMC som ryker. Jag känner att jag inte får ett dyft för de pengarna.
Nej, uppriktigt sagt vill ingen av oss förringa vikten av att hålla ned kostnaderna, vi har medlemmar som satsar många tiotusentals kronor per säsong på hojar, utrustning och tillbehör likväl som de som vänder på varenda krona för att ha råd att hålla liv i sitt intresse. Vårt uppdrag är att försöka tänka på det bästa för de flesta. Medlemsnytta, helt enkelt.Skattehöjningen som det var sådant jävla liv om kostar 10 liter bränsle. Nu får man som pensionär kanske fundera på att byta medlemskapet mot skattepengarna, eller sälja hojen och betala medlemsavgiften kanske ???????????????????????????
Asså jag vet inte vad ni har för försäkringar men jag har inte råd att INTE vara medlem i SMC. I och med 10%-rabatten så ska du ha en bra jäkla billig försäkring om du inte ska gå plus på ett SMC-medlemsskap, en extra hundralapp eller ej.
Att SMC numera är med i Svemo har flera orsaker.Inte en enda krona i SMC-rabatt på försäkringen. Hojen är ju nästan sprillans ny, bara 32 år och lite styvt 20.000 avverkade mil, men ändå nöjer försäkringsbolaget sig med en nästan löjligt låg premie eftersom de betraktar den som veteran...Långt under tusenlappen för helårs helförsäkring. :tummenupp
Och övriga rabatter som jag utnyttjar har jag i samma omfattning genom medlemskapet i Mercedes-Benz klubben Sverige. Där har jag dessutom tillgång till både reservdelskataloger och verkstadshandböcker direkt hos Mercedes i Stuttgart via internet. Alltså en klubb där man får rejäl valuta för medlemsavgiften...
Eftersom jag är direkt allergisk mot allt vad idrott heter, vill jag dessutom inte riskera att en enda krona av min medlemsavgift hamnar i klorna på Riksidrottsförbundet, så sammannästlandet med Svemo var redan det i stort sett skäl nog att kliva ur SMC.
Jag får nog säga att totalt sett köper jag nog hellre bensin för pengarna än låter SMC slösa bort dem på onyttigheter som riksidrottsförbundet.
Asså jag vet inte vad ni har för försäkringar men jag har inte råd att INTE vara medlem i SMC. I och med 10%-rabatten så ska du ha en bra jäkla billig försäkring om du inte ska gå plus på ett SMC-medlemsskap, en extra hundralapp eller ej.